Algemene voorwaarden
1. De werkroosters
De werken worden uitgevoerd op tijdstippen die onderling worden overlegd. De klant garandeert de toegang tot de lokalen, en verbindt zich, naar behoefte, om de airconditioning of verwarming niet af te sluiten.
Behoudens anders overeengekomen, zal het personeel verlof krijgen op zon-en wettelijke feestdagen, alsmede op extra wettelijke feestdagen waarvan het personeel van de klant geniet, met een minimum van één dag per jaar ten compensatie van de dag van de gemeenschap.
2. Duur van de overeenkomst
Behoudens anders overeengekomen, worden de overeenkomsten afgesloten voor onbepaalde duur, met vooropzeg van 3 maanden die per aangetekend schrijven dient betekend.
Of:
Behoudens anders overeengekomen, worden der overeenkomsten afgesloten voor een vaste duur van 1 jaar, met stilzwijgende verlenging telkens voor dezelfde duur, behoudens vooropzeg van 3 maanden, die per aangetekend schrijven dient betekend.
3. De leiding van de werkzaamheden
De werken worden geleid door onze inspectiedienst. In onvoorziene gevallen (of bij overmacht) dient het personeel zich te schikken naar de instructies van de klant. In die omstandigheden neemt de klant te technische verantwoordelijkheid voor de werken op zich.
4. Schorsing van de werken
In geval van overmacht (staking, atmosferische omstandigheden, ongevallen, incidenten, ed. ) is er schorsing van de overeenkomst, zonder dat deze beëindigd wordt.
5. Klachten
Elke klacht moet schriftelijk worden geuit, wil ze ontvankelijk zijn. Klachten over de uitvoering van de werken dienen binnen de 48 uur van de uitvoering geformuleerd.
Klachten over de opstelling en berekening van de facturen dienen geformuleerd binnen de week van de ontvangst.
6. Aansprakelijkheid
Wij dragen onze burgerlijke aansprakelijkheid, met een maximumkapitaal van
Wij wijzen aansprakelijkheid af voor:
– Breuk van neonlichten ed.
– Breuk en schade die voortkomt uit de slechte staat of slijtage van gebouwen, installaties, meubelen en materiaal.
– Krassen op ruiten en venster
7. Prijzen
De prijzen dekken lonen, salarissen, sociale lasten, producten, materialen, inspectiewerk en algemene kosten, tegen de tarieven die gelden op de dag van de offerte.
Bij wijziging van één van deze elementen worden de prijzen automatisch en naar verhouding aangepast vanaf de eerste maandfactuur, die volgt op de datum van de wijziging.
Behalve indien anders wordt afgesproken, bevatten onze prijzen niet:
– Het ophalen van afval
– Het leveren van toiletpapier, handzeep, handdoeken in toiletten, etc, …
De klant draagt alle kosten voor levering van elektriciteit, verwarming, water en het lozen van het vervuilde water.
Jaarlijks kan er een prijsherziening, verhoging met de indexatie.
8. Betaling van de facturen
Facturen zijn betaalbaar na 14 kalenderdagen, behalve indien anders wordt afgesproken met de klant.
9. Het niet betalen van de factuur op de vervaldag
Gebrek aan betaling op de vervaldag laat ons toe de overeenkomst zonder opzeg te verbreken, zonder afbreuk aan de hierna vermelde punten.
Gebrek aan betaling op de vervaldag vernietigt elke door bijzondere voorwaarden toegestane krediettermijnen, en maakt alle facturen die in het bezit van de klant zijn, in volle recht opeisbaar.
Gebrek aan betaling op de vervaldag veroorzaakt de eisbaarheid, zonder verdere aanmaning van:
– Een rente van 1.5% per maand vanaf de datum van de factuur
– Een vergoeding van 10 % met een minimum van 40,00€, bij wijze van forfaitaire vergoeding voor gerechtskosten.
10. Competentie van de rechtbanken
Enkel de rechtbanken van Antwerpen zijn bevoegd voor de geschillen met de klant.
11. Personeel
De klant verbindt zich om ons personeel niet in dienst te nemen gedurende de looptijd van de overeenkomst, en in de periode van drie maanden die erop volgt.
Elke inbreuk op deze overeengekomen verplichting vormt een oneerlijke aanwerving, die onherroepelijk aanleiding geeft tot betaling van een som van 1.250 € per persoon, ten titel van schadevergoeding.
12. De algemene voorwaarden
Wij wijzen alle algemenen aankoopvoorwaarden van onze klanten af, zoals ze vermeld worden op zijn brieven, bestelbonnen enz. Alleen onze algemenen en bijzondere voorwaarden regelen de verhouding met de klant.
13. Beeldmateriaal
Toestemming voor beeldmateriaal van de schoonmaakwerken te gebruiken als reclame , behalve indien anders wordt afgesproken met de klant.
Kies Seco Cleaning voor een propere werkomgeving.
Wanneer mogen we bij jou komen poetsen?